En wat nog meer? - Reisverslag uit Fettercairn, Verenigd Koninkrijk van Delphia Heijden - WaarBenJij.nu En wat nog meer? - Reisverslag uit Fettercairn, Verenigd Koninkrijk van Delphia Heijden - WaarBenJij.nu

En wat nog meer?

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Delphia

07 Mei 2009 | Verenigd Koninkrijk, Fettercairn

Was dit het in de eerste drie weken? Nee hoor. Dit gebeurde ff tussendoor.
Het heeft me wel heel veel vertrouwen gegeven dat je altijd op de juiste tijd op de juiste plaatst bent. Door gewoon jezelf te zijn wie je Nu bent, breng jij dat mee wat nodig is in de situatie. En de situatie brengt jou precies wat jij nodig hebt. Je geeft jezelf en je krijgt wat je nodig heb. Zo simpel eigenlijk! Geweldig! Niet altijd makkelijk maar dat is meer omdat je de Waarheid/bedoeling van de situatie niet doorziet. Maar als je kan blijven waarnemen lossen de mistsluiers vanzelf op. Zelfs in dit natte Schotse weer, haha.

Wat is er verder gebeurd? Community perikelen, communicatie stoornissen, we hebben een kip doorgereden, ik ben tot chefkok bevorderd, films gekeken, 'Eten, bidden beminnen, gelezen', echte aanrader!!, zaden geplant, de tuinstoel geel geschilderd, de zoon, dochter, vriendin en moeder van Quentin ontmoet, appeltaart gebakken en hutspot gemaakt. Kou geleden in een huis zonder verwarming maar met twee houtkachels die alleen savond branden maar de kamer niet echt verwarmen waardoor we nu maar steeds in de, gelukkig grote keuken, de enige warme ruimte in het huis,verblijven. Alle richtingen vanuit het dorp te voet of per fiets verkent, meegelift naar elke plek waar Quentin toevallig heenging, uiteinelijk veel gelachen, gepraak en gewandelt met Iris.
Na Peter kwam ook Rene me een weekje opzoeken. Lieve schat, lekker ding, vogelaar en prachtige bas. Samen een paar dagen op rondreis geweest. Wilde nacht op het Beltane festival in Edinburgh, vrouw met 6500 piercings ontmoet en geinterviewd door een Amerikaanse filmploeg en geslapen bij de moeder van Quentin. Midden in de nacht twee Nederlandse jongens ontmoet en van het Koninginnedagdrama gehoord. Het graf van Schotta bezocht op Cairnpapple hill. In Bannockburn geweest waar Schotland in 1314 o.l.v William Wallace en Robert de Bruce, King of Scots, de vrijheid veroverde. Kasteel van Stirling gezien en gezwaaid naar Balmoral Castle. In Callander over een stijl bospad een heuvel opgeklommen waarna een schitterend uitzicht over twee meren volgde. En overal kom je Nederlanders tegen, leuk hoor. En veel aardige behulpzame Schotten. Behalve de twee jonge dames die naar een afkeurende blik op mijn Toch niet al te vreemde Beltane outfit snel doorliepen...
Over de hoogst gelegen weg van de UK gereden en een skipiste, zonder sneeuw, gereden. Met de Fillepijnse gastvrouw van het B&B in Breamar soort van afgeproken dat ik haar ga helpen met het opzetten van een B&B/community in de Fillepijnen over een jaar en daarna een een wandeling naar de top van een berg, met zendmast, waar het stormde. Was echt gaaf. Geslapen in de B&B in Fearnan waar ik twee jaar geleden met de Schotlandreis van Joke was. Ze is er weer en ze blijken nog hulp met koken te kunnen gebruiken. Dus ga ik daar voor een weeekje heen morgen!
Verder o.a. fazanten, korhoenders, sneeuwhazen, sneeuwhoenders, reeen, konijnen, vinken, hele dikke wormen maar helaas geen golden eagle gezien. Uren gespit in de leenmoestuin van Laurie, een vreselijk lief leuk mens, formalig paardenfokken, stallen aan geweldig huis paar weilanden. Peter zag haar ook wel zitten. Ze vond jouw ook wel heel aardig hoor! En ze zou het heel leuk vinden als we in augustus nog een weekje langskwamen!! Nieuwe co-workers Jessika uit Canada, Pavel uit Tjechie en Nadine uit Duitsland ontmoet. Gisteren kletsnat geregend tijdens de beklimming van nog maar een berg hier vlak in de buurt. Vanochtend Rene gedag gezegt, vanavond mijn afscheidsdiner gehad en nog veeeeel meer... maar nu ga ik ff slapen....

Foto's van dit alles te zien op picasa:

Wordt vervolgd....

Liefs,

Nancy

• 07 Mei 2009 - 07:01

Peter:

Nou, dat gaat goed daar, ga inderdaad maar even slapen... (ik word al moe van het lezen, haha)

• 07 Mei 2009 - 07:12

Jessika :

Hoi Nancy,

Wat een verhalen allemaal. Ken dat spoken van Schotland, daar veel in jeugdherberben geslapen en altijd rommelden de geesten met de stoelen en de tafels. Veel verder reisplezier!
    Jessika

• 07 Mei 2009 - 07:21

Wilma:

gelukkig ben ik zelf een aantal keren in Schotland geweest. Anders is de magie moeilijk te begrijpen en de sfeer aan te voelen. Geweldig leuk en goed bezig, Nancy. De wereld in je broekzak. Veel goeds nog daar.

Nou lieverd,

Wat een heerlijke vakantie heb je daar. Ik denk dat je wel toe bent aan wat rust als je thuis komt.

• 08 Mei 2009 - 07:26

Josette:

Nou die Olaf gunt jou wel rust (is eigenlijk niet voor mij bedoeld natuurlijk, die beriuchten!!) maar ik ook!
    Volgens mij moet je daar zijn en brengt het jou en de anderen veel dus.....Liefs:josette